Biografie Cheloo
cheloo parazitii

Cheloo a.k.a TENIE, a.k.a. VARANU, a.k.a. PATENTU, a.k.a. CUR MURDAR, nu are rost să vorbim despre copilăria lui sau despre cum a fost el când era copil. Deși aceste informații ar putea fi vitale pentru a intra în mintea unui om care gândește așa „murdar”.

Înainte de a se apuca de muzică voia să devină pictor. De fapt, era chiar bun, din moment ce a câștigat un premiu la unul dintre concursurile naționale de pictură. Dar totul s-a terminat în momentul în care s-a hotărât, brusc, să se apuce de muzică. Și așa a fost… A fost producător muzical și inginer de sunet la Studio Box, locul în care a învățat multe lucruri ce aveau să-i folosească în viitor.

În martie 1994, Cheloo înființeză Paraziții, iar în mai i se alatură Ombladon. Prima piesă înregistrată de cei doi a fost „În Jur”, care a apărut în 13 septembrie 1994. O zi mai târziu, Cheloo și Ombladon au susținut primul lor concert, care s-a desfășurat în cadrul Balului Bobocilor de la Liceul Spiru Haret.

Există lucruri care îi plac – concursurile de off road, desenele animate, somnul, alpinisnmul, filmele SF și istorice, vinul fiert, peștele la grătar, cărțile despre teoria conspirației,iarba&hash dar și lucruri pe care nu le poate înghiți- playback-ul, sonorizările proaste, reclamele la detergent, jocurile de noroc, horoscopul, păianjenii, Egiptul.

În categoria lucrurilor pe care nu le suportă ar putea intra pe primul loc și muzica românească. Explicația este simplă. Peste 80% dintre producțiile muzicale românești i se par ridicole, însă există și excepții- Vița de Vie, Mărgineanu, Pavel Stratan.

Nu aceeași soartă o au și trupele din afară, mult mai multe la număr printre preferatele acestui controversat rapper: WU-TANG CLAN, CAGE, EVERLAST, I.A.M., NON PHIXION, EMINEM, BLAZHAY- BLAZHAY, EASTERN CONFERENCE și ne oprim aici, deși am mai fi putut continua.

Primul album solo Cheloo- „Sindromul Tourette” apare în 2003, iar odată cu el și speculații conform cărora trupa Paraziții se va desființa foarte curând. Zvonuri există mereu, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o trupă de succes, deși foarte controverstă ca imagine și stil muzical. Discuții intervin abia în momentul în care lumea începe să se întrebe cum reușește un artist care este implicat într-un proiect de trupă să se descurce și ca artist solo. Răspunsul este simplu și ne este dat de însuși Cheloo:

“Avem personalități diferite. Este imposibil ca albumele solo să sune la fel. Sound-ul Paraziții este o medie a celor trei minți luminate. Pe albumele solo avem mai multă libertate de exprimare. Când lucrez pentru albumul Cheloo, nu calculez niciodată nimic. Este ca și cum aș intra într-o pivniță pe întuneric și încep să pipăi sticlele. Bei ce apuci. Care ar mai fi farmecul creației dacă ne-am propune să facem ceva anume?”

Dupa succesul realizat de Sindromul Tourette, la trei ani diferență, Cheloo se hotărăște să scoată cel de-al doilea album solo- “Fabricant de gunoi”. Albumul include colaborări cu Ombladon, Freakadadisk, Dj Dox, Bishop, Rimaru, Spike, Guess Who, Euphoric, dar și nume sonore precum Killa Army (Beretta 9 și Shogun Assassin) și Texta (din Austria). Colaborarea cu cei de la Killa Army i-a oferit o mare satisfacție. Cu atât mai mult cu cât în urma concertului de la Sala Polivalentă din București, cei doi de la Killa Army s-au hotărât să înregistreze pe o piesă a cărui negativ le-a plăcut de la prima audiție. Într-o singură zi piesa a fost gata. Cheloo este la fel de mulțumit și de piesa realizată cu grupul austriac Texta: „Îmi place și piesa cu cei de la Texta. Dacă știam germana mai bine, aș fi încercat să fac versurile în această limbă. Foarte important pentru mine este faptul că pe album am două piese în limba engleză. Tuturor le-au plăcut.”

Primul videoclip este la două piese “Operațiunea cur pansat/ Fabricant de gunoi” și este conceput și realizat de Cheloo, prietena sa și Bogdan Jianu. Este foarte adevărat ca în spatele conceptului a stat o întreagă echipă de producție și montaj, însă noutatea vine odată cu participarea lui Cheloo la întregul proces de pre- și post producție.

Despre limbajul pe care îl folosește în textele pieselor sale și despre influența pe care o are el, ca artist, asupra tinerei generații, Cheloo declară: „Sunt convins că tinerii sunt influențați de muzica mea. De aceea, nu trimit mesaje negativiste; în forma lui depresivă, mesajul este pozitiv. Este o tehnică de manufacturare a armurilor secolului 21, foarte utilă tinerilor fără perspective clare: insistă, uită, urăște, muncește și vei reuși. Cel puțin așa cred eu și nu încerc să fac pe nimeni să gândească la fel ca mine. Citește, învață, caută să descoperi și nu te mulțumi cu ceea ce ești. Limbaj de salcâm… lăsați muzica să vorbească.”

Speranța lui Cheloo, odată cu lansarea acestui de-al doilea album solo, este că muzica rap să fie percepută și la noi altfel decât o muzică „de golani”. Și poate că peste câteva generații se vor schimba și la noi concepțiile.